Οδηγούμε τη νέα BMW 320i

Μη σας τρομάζει το 320i.

To αυτοκίνητο της δοκιμής μας, έχει τα πασίγνωστα διακριτικά, αλλά φορά κινητήρα μόλις 1600 κ.εκ., κάτι που επιτρέπει η σύγχρονη τεχνολογία του downsizing κινητήρων, συνδυάζοντας μικρό κυβισμό, υψηλή απόδοση και χαμηλή κατανάλωση. 

Με αυτό τον τρόπο, ένα πετυχημένο μοντέλο όσο η 320i, γίνεται σχετικά προσιτό σε μια αγορά που η κορυφή των κυβισμών είναι τα 1,6 λίτρα.

Να λοιπόν η 320i με 1.600άρη turbo κινητήρα, 170 ίππους και μικρή κατανάλωση, χάρη στην τεχνολογία Efficient Dynamics.  Αν και αργά σε σχέση με τα Mercedes και τα Audi, μπαίνει σαν κορυφαίος παίκτης στο «τραπέζι της αγοράς», αναζητώντας την κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας.

Η 320i διαθέτει μακρύ μεταξόνιο εξασφαλίζοντας μεγαλύτερους χώρους στο εσωτερικό. Στα πλαίσια αυτά τα γόνατα και τα κεφάλια των πίσω επιβατών χωρούν άνετα, όχι όμως και ο τρίτος πίσω επιβάτης που δυσκολευεται από το τούνελ μετάδοσης, ενώ ο χώρος αποσκευών των 480 λίτρων θεωρείται ικανοποιητικός για την κατηγορία. Επίσης ο οδηγός αισθάνεται περισσότερο πιλότος ενός σπορ αυτοκινήτου, παρά …επισκέπτης σε σαλόνι, όπως σε κάποια άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα. Στα συν υπολογίζουμε την κορυφαία ποιότητα κατασκευής αλλά και την σωστή εργονομία, με ατού το αναβαθμισμένο σύστημα χειρισμού iDrive και τον ευανάγνωστο πίνακα οργάνων. Στην έκδοση της δοκιμής μας (Luxury) ο εξοπλισμός και οι ανέσεις ικανοποιούν και τους πλέον απαιτητικούς και τονίζουν τον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Στην έκδοση της δοκιμής, υπήρχε ένα iPhone που έχει εγκατεστημένο το BMW app. Πρόκειται για μία εφαρμογή που καθιστά το interface της εφαρμογής ελεγχόμενο από το iDrive. Μέσα από αυτό, ο χρήστης μπορεί να αξιολογεί και βελτιώνει την οδική συμπεριφορά, αλλά και την κατανάλωση, λαμβάνοντας σχετικές οδηγίες από το application.  Επιπλέον, μέσω αυτής της εφαρμογής, το τηλέφωνο (συνδέεται ενσύρματα) γίνεται πόρτα εισόδου του αυτοκινήτου στο internet , κάτι που εύκολα επιτρέπει να δείτε τα μηνύματα σας η να μπείτε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το μέσον που μας επιτρέπει σήμερα να αναφερόμαστε σε ένα αυτοκίνητο με τα διακριτικά 320, είναι ο κινητήρας που προέρχεται από την 316i. Πρόκειται για τον 1.600άρη TwinPower, με turbo και άμεσο ψεκασμό, που για την περίσταση αποδίδει 170 ίππους και 250 Nm ροπής (+ 34 ίππους και +30 Nm ροπής από την 316i).

Η μέγιστη τιμή της ιπποδύναμης διατηρείται σταθερή από τις 4.800 ως τις 6.450 rpm, ενώ η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη από τις 1.250 ως τις 4.500 rpm. Στην προσπάθεια μειωμένης κατανάλωσης/λιγότερων ρύπων, έχει δοθεί προσοχή στην αεροδυναμική και τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης, υπάρχει σύστημα ανάκτησης ενέργειας στο φρενάρισμα, σύστημα Start&Stop, ενώ το αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο έχει ρυθμιστεί, ώστε να αλλάζει σχέσεις με στόχο τη καλύτερη κατανάλωση. Επίσης, υπάρχει σαν στάνταρ η λειτουργία Eco Pro στο σύστημα Driving Experience Control (διακόπτης ελέγχου οδηγικής εμπειρίας), με τα συνολικά προγράμματα επιλογής στιλ οδήγησης να φτάνουν τον αριθμό 4! 

Σαν αποτέλεσμα όλων αυτών, είδαμε (συγκρατημένοι…) τη μέση κατανάλωση κοντά στα 7,3 λτ./100χλμ., έως και μικρότερη από αυτήν της 316i. Εδώ να σημειώσουμε (για τους αριθμολάγνους) ότι, η σύγχρονη 320i σε σχέση με την 316i, έχει: +34 ίππους και +30 Nm ροπής, είναι 1,3” (7.3¨ από 0-100) πιο γρήγορη στο 0-100 και εκπέμπει 10 γρ./χλμ. λιγότερο CO2.  Το μόνο αρνητικό που μπορεί κανείς να επισημάνει στον κινητήρα είναι ο ήχος στο ρελαντί, που θυμίζει ντίζελ. Στο δρόμο η πολυτέλεια και η άνεση συνδυάζονται με άψογη οδική συμπεριφορά χάρη στο πετυχημένο εργοστασιακό set up της ανάρτησης.

Σε αυτό συντελεί και το άκαμπτο πλαίσιο που δίνει σταθερότητα, ακρίβεια, ευχρηστία και άμεση μεταφορά των μηνυμάτων του δρόμου στον οδηγό. Η ροπή του κινητήρα και η ιδανική κατανομή του βάρους επιτρέπουν στον οδηγό να ακολουθεί πιστά τις ιδανικές γραμμές ή να «παίζει» γλιστρώντας με τα τέσσερα ή το πίσω μέρος, όσο βέβαια του επιτρέπει το σύστημα ελκάγχου πρόσφυσης. Στην κατεύθυνση αυτή ο οδηγός έχει την πολύτιμη βοήθεια του τιμονιού και την ασφάλεια των αποτελεσματικών φρένων, που όταν χρειαστεί ελέγχουν αποτελεσματικά τα 1480 κιλά βάρους του αμαξώματος. Την ίδια στιγμή το χαμηλότερο βάρος του μοτέρ 1.6 διευκολύνει το μπροστινό σύστημα που είναι άμεσο και ακριβές στην είσοδο, ενώ η πληροφόρηση από την ηλεκτρομηχανική κρεμαγέρα, είναι σαφής και άμεση σε κάθε περίπτωση. Με λίγα λόγια η 320 I των 1600 κ.εκ., προσφέρει στον οδηγό διπλή ευχαρίστηση, ανάλογα με τις διαθέσεις του, καθώς μπορεί να κινηθεί άνετα, αθόρυβα και οικονομικά, ή γρήγορα (τελική 230χλμ./ώρα), εντυπωσιακά και –φυσικά- ενεργοβόρα. Σε αυτό παίζει το ρόλο του και το 8άρι (αυτόματο) κιβώτιο που βρίσκει εδώ την καλύτερη ίσως εφαρμογή του.

Σφιχτά κλιμακωμένο στις 5 πρώτες σχέσεις με γνώμονα τις επιδόσεις, απλώνει από εκεί και πάνω για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου και χαμηλότερη στάθμη θορύβου. Συμπερασματικά η 320i των 1600 κ.εκ. είναι ένα ολοκληρωμένο από κάθε άποψη αυτοκίνητο. Σχεδιαστικά όμορφο, ποιοτικά άριστο και οδηγικά πλήρες, μπορεί να δικαιολογήσει την αρχικά τσουχτερή τιμή κτήσης, με διαχρονικότητα, χαμηλά πάγια έξοδα και μικρή φορομπηχτική επικινδυνότητα. Κατά τα άλλα, είναι απλώς μια… 3άρα BMW, με διακριτικό εσωτερικό, ακριβά υλικά και άψογη συναρμολόγηση που εξασφαλίζει πολλά χρόνια συμβίωσης, μέσα στα οποία αν επιμεριστεί το από σχεδόν 31.700 ευρώ κόστος κτήσης, φαντάζει λογικό ακόμα και για την εποχή μας.

Υπέρ: Κινητήρας, Ποιότητα κατασκευής, Επιδόσεις, Οδική συμπεριφορά, Χώροι

Κατά: Τιμή κτήσης, Θόρυβος κινητήρα στο ρελαντί

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 1.598 cc, 16v, άμεσος ψεκασμός, διπλό VANOS & VALVETRONIC, twin scroll τούρμπο, 170 PS/4.800–6.450 rpm, 25,0 Nm/1.250–4.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων

0-100 km/h:  7,3” 0-400 m:  15,4" 0-1.000 m:  27,9"

Tελική ταχύτητα:  230 km/h Κατανάλωση:  7,3 lt/100 km Εκπομπές CO2:  130 g/km Βάρος 1.480 kg