Η SEAT δίνει τη δική της απάντηση στην κατηγορία των compact crossovers

Η SEAT δίνει τη δική της απάντηση στην κατηγορία των compact crossovers

Το Seat Arona, που έκανε το ντεμπούτο του στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, είναι η πρόταση της μάρκας στην ολοένα αυξανόμενη κατηγορία crossovers της αγοράς.

Το Arona αντιπροσωπεύει ένα ακόμη βήμα στα πλαίσια της μεγαλύτερης επιθετικής προϊοντικής πολιτικής που εφαρμόστηκε ποτέ στην ιστορία της ισπανικής εταιρίας. Πρόκειται για τον μικρό αδελφός της οικογένειας των Seat SUVs, αφού συνδυάζει τα πλεονεκτήματα των μικρών διαστάσεων του για χρήση στη πόλη με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά ενός SUV για χρήση εκτός πόλης.

ARONA 014

Το Arona είναι κομψό, ευρύχωρο, πρακτικό και άνετο για καθημερινή αστική χρήση, όσο και στιβαρό, σπορ και αποδοτικό για τις εξορμήσεις του Σαββατοκύριακου. Όλα αυτά, μαζί με την τελευταία τεχνολογία σε θέματα ασφάλειας και συνδεσιμότητας, την ελκυστική σχεδίαση του καθώς και τις πολλές επιλογές εξατομίκευσης που είναι διαθέσιμες. Κατασκευάζεται αποκλειστικά στο εργοστάσιο του Martorell και είναι το δεύτερο μοντέλο μετά το Ibiza που κατασκευάζεται με την χρήση της πλατφόρμας MQB Α0. Το συμπαγές αμάξωμα, η μοντέρνα σχεδίαση, η αίσθηση ασφάλειας και ελέγχου που προσφέρει η υπερυψωμένη θέση οδήγησης και τα πλεονεκτήματα του crossover χαρακτήρα του, είναι τα βασικά του πλεονεκτήματα.

Το Arona είναι απόλυτα προσαρμόσιμο σε όλες τις συνθήκες οδήγησης, τόσο στην πόλη όσο και στην ύπαιθρο, προσφέρει εύκολη είσοδο και έξοδο από την καμπίνα καθώς και μεγάλη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών.

gd2Card3.resizeViewPort.1200.fileReferenceOriginal

Όσον αφορά την παθητική και ενεργητική ασφάλεια, είναι εξοπλισμένο με προηγμένα συστήματα οδηγικής υποβοήθησης που συναντάμε κυρίως σε μεγαλύτερες κατηγορίες όπως, Front Assist, Hill Hold Control, Σύστημα Ανίχνευσης Κούρασης, Αισθητήρες Φωτός και Βροχής, Σύστημα Αποφυγής Πολλαπλών Συγκρούσεων, Σύστημα Προειδοποίησης Οπισθοπορείας, Ανίχνευση Τυφλού Σημείου, Σύστημα Υποβοήθησης Στάθμευσης με Κάμερα Οπισθοπορείας και Adaptive Cruise Control (ACC) με λειτουργία Stop&Go.

Από άποψη συνδεσιμότητας και άνεσης, διαθέτει όλα τα γνωστά συστήματα infotainment, όπως το Keyless Entry με Start & Stop System, την υψηλής ακρίβειας και ποιότητας πίσω κάμερα, την premium οθόνη 8” black panel, την ασύρματη βάση φόρτισης τηλεφώνου με κεραία GSM και το ηχοσύστημα BeatsAudioTM. Πρόκειται για ένα πλήρως συνδεδεμένο αυτοκίνητο χάρη στα Apple Car Play, Android Auto και Mirror Link χωρίς να ξεχνάμε φυσικά το SEAT DriveApp.

Το Arona από το 2018 θα διαθέτει επίσης και το νέο ψηφιακό cockpit, προσφέροντας εξαιρετική λειτουργικότητα και τέλεια ψηφιακή ανάλυση καθώς και τη διαδραστική φωνητική υπηρεσία Amazon Alexa.

Ευρύχωρο, άνετο και ασφαλές

gd2Card3.resizeViewPort.1200.fileReferenceOriginal (2)

Οι βασικές διαστάσεις του μοντέλου είναι: 4.138 χλστ μήκος, 1.780 χλστ πλάτος και 1.543 χλστ ύψος, διαστάσεις συμπαγείς για ευελιξία στην πόλη, στον αυτοκινητόδρομο και στην ύπαιθρο που προσφέρουν ταυτόχρονα ένα ευρύχωρο εσωτερικό.

Το ύψος του προσφέρει άριστη ορατότητα, ο διαθέσιμος χώρος εμπρός και πίσω για τους επιβάτες είναι περισσότερος ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει την τιμή των 400 λίτρων, όντας με διαφορά ο μεγαλύτερος σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας του.

gd2Card3.resizeViewPort.1200.fileReferenceOriginal (1)

Πλατφόρμα MQB A0

Κλειδί για το συνολικό αποτέλεσμα αποτελεί η χρήση της τελευταίας τεχνολογίας του Ομίλου VW, της πλατφόρμα Modular Quer Baukasten. Η πλατφόρμα αυτή επιτρέπει μεγαλύτερη κατασκευαστική ευελιξία, πιο άκαμπτα αμαξώματα καθώς και την παραγωγή διαφορετικών μοντέλων εντός της ίδιας κατηγορίας, ενώ με την ίδια πλατφόρμα βάσης είναι δυνατόν να επιτευχθούν διαφορετικές εξωτερικές διαστάσεις με διαφορετικά μεταξόνια. Χαρακτηριστικά το μεταξόνιο του Arona είναι 2 χλστ μεγαλύτερο από αυτό του νέου Ibiza.

Ειδικά στο Arona διακρίνουμε τα περισσότερα πλεονεκτήματα της πλατφόρμας MQB A0, όπως το βάρος, καθώς είναι από τα ελαφρύτερα αυτοκίνητα στην κατηγορία του, γεγονός που συμβάλλει στις καλύτερες επιδόσεις (με χαμηλότερη κατανάλωση) όσο και στη δυναμική οδηγική συμπεριφορά που είναι ευέλικτη, ασφαλής, σταθερή, με καλή ανάρτηση, φρένα και τιμόνι που ανταποκρίνεται γρήγορα και με ακρίβεια.

Πλήρης γκάμα

gd2Card2.resizeViewPort.1200.fileReferenceOriginal

Το Arona διατίθεται στις εκδόσεις Reference, Style, FR και Xcellence. Στην αρχική έκδοση Reference, είναι ένα απλό και έξυπνο  compact crossover, προσιτό και άνετο και με εξοπλισμό που δίνει έμφαση στην ασφάλεια. Οι πλαϊνοί καθρέφτες, οι ράγες οροφής, η εμπρόσθια μάσκα και οι χειρολαβές θυρών είναι σε μαύρο χρώμα.

Λειτουργική, πρακτική και άνετη, η βασική έκδοση Style περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου, φώτα ομίχλης, δερμάτινο τιμόνι, δερμάτινο χειρόφρενο και μοχλό ταχυτήτων καθώς και  Bluetooth, ενώ το ταμπλό του διαθέτει διακοσμητικά σε γκρι χρώμα με χρωμιωμένες λεπτομέρειες.

gd2Card1.resizeViewPort.1200.fileReferenceOriginal (1)

Η έκδοση Xcellence δημιουργήθηκε για τον πελάτη που αναζητά λειτουργικότητα, διαφορετικότητα και ευελιξία ενώ μπορεί να εξατομικευτεί με περισσότερα τεχνολογικά extras. Η έκδοση FR έχει πιο σπορ και δυναμική εμφάνιση και οδική συμπεριφορά που θα ικανοποιήσει και τον απαιτητικό οδηγό. Οι εκδόσεις Xcellence και FR έχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά, όπως οι χρωμιωμένες ράγες οροφής και πλαίσια παραθύρων, διακοσμητικά προφυλακτήρα σε ασημί χρώμα, δίχρωμο αμάξωμα με οροφή σε μαύρο, γκρι και πορτοκαλί χρώμα, LED φώτα καμπίνας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, σύστημα ανίχνευσης κούρασης και cruise control.

gd2Card1.resizeViewPort.1200.fileReferenceOriginal

Η ταπετσαρία και οι ζάντες αλουμινίου 16” δίνουν ακόμα πιο κομψή εμφάνιση στην έκδοση Xcellence κάτι που συμβαίνει και με τα διακοσμητικά στα μαρσπιέ των εμπρός θυρών και την μπροστινή μάσκα με λεπτομέρειες χρωμίου. Στο εσωτερικό, ξεχωρίζουν οι λευκές διακοσμητικές λεπτομέρειες, ενώ η έκδοση Xcellence διαθέτει επίσης σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί.

Η έκδοση FR διαθέτει δύο ρυθμίσεις ανάρτησης (normal και sport), SEAT Drive Profile, Normal, Sport, Eco και Individual, αποκλειστικές ζάντες, εμπρόσθια μάσκα και πίσω προφυλακτήρα, σπορ καθίσματα και μαύρο ταμπλό.

Σχεδίαση

ARONA 012

Το Arona φέρει στοιχεία του σχεδιαστικού DNA του Ateca. Είναι ο μικρός αδερφός της οικογένειας SEAT SUV, ενώ ο μεγαλύτερος θα προστεθεί το 2018, με το νέο 7θέσιο μοντέλο. Το εμπρός μέρος ακολουθεί την ίδια δομή με το Ateca αλλά με μια πιο ξεχωριστή και έντονη τρισδιάστατη εμφάνιση. Και ενώ τα τριγωνικά εμπρόσθια φώτα ξεχωρίζουν και κάνουν το κάνουν εύκολα αναγνωρίσιμο, τα έντονα σχεδιαστικά πίσω φώτα δίνουν μια πιο επιθετική εμφάνιση. Το εσωτερικό επίσης διατηρεί το DNA της μάρκας και δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη βελτίωση της πραγματικής και αντιληπτής ποιότητας.

Ξεχωρίζει όχι μόνο για την οριζόντια διάταξη που τονίζει και ενισχύει το μέγεθος του αυτοκινήτου, αλλά και για την κορυφαία ποιότητά του.

Εκτός αυτών, το High Console Concept, δίνει στην κονσόλα μεγαλύτερη προβολή ενισχύοντας την ασφάλεια και την εργονομία, καθώς κάθε στοιχείο είναι τοποθετημένο έτσι ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού από τον δρόμο. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στο κάθισμα του οδηγού και όλα τα όργανα είναι προσανατολισμένα προς αυτόν. Τα πάντα είναι προσβάσιμα, επιτρέποντας εύκολη ρύθμιση και αυξημένη ασφάλεια. Τα καθίσματα είναι πιο άνετα και παρέχουν μεγαλύτερη αίσθηση προστασίας.

Ταυτόχρονα η δυνατότητα εξατομίκευσης είναι σημαντική.  Χρωματικά, το Arona χωρίζεται σε δύο μέρη: το κάτω μέρος του αμαξώματος από τη μία και την οροφή μαζί με τις κολόνες Α και C, από την άλλη. Στην παλέτα των χρωμάτων του αμαξώματος προστίθεται το νέο Eclipse Orange. Η οροφή μπορεί να είναι σε γκρι, μαύρο, πορτοκαλί χρώμα ή φυσικά στο ίδιο το χρώμα του αμαξώματος. Υπάρχουν 68 πιθανοί συνδυασμοί χρωμάτων. Η χαραγμένη λεπτομέρεια X πάνω στην κολόνα C δηλώνει την ταυτότητα του crossover.

Κινητήρες

gd2Card3.resizeViewPort.1200.fileReferenceOriginal (3)

Όλοι οι κινητήρες του Arona διαθέτουν σύστημα άμεσου ψεκασμού, στροβιλοσυμπιεστή και αυτόματο σύστημα stop&go. Υπάρχουν τρείς διαφορετικοί κινητήρες βενζίνης, όλοι με αλουμινένιο μπλοκ.

Ο πρώτος είναι ο 3κύλινδρος, 1.0 TSI 95 ίππων με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.

Ο κινητήρας 1.0 TSI 115 ίππων έρχεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ή 7τάχυτο DSG διπλού συμπλέκτη.

Στην  πρώτη φάση λανσαρίσματος, θα είναι διαθέσιμες τρεις εκδόσεις (1.0 TSI 95, 115 ίππων χειροκίνητο και DSG). Η έκδοση 95 ίππων μπορεί να φτάσει μέγιστη ταχύτητα 173 χλμ/ώρα και επιτάχυνση από 0 - 100 σε μόλις 11,6 δευτερόλεπτα. Με μέγιστη ροπή 175 Nm μεταξύ 2.000 και 3.500 σ.α.λ., ο κινητήρας αυτός αποδίδει σε υψηλό επίπεδο χάρη στο χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου (1,165 κιλά μαζί με τον οδηγό). Η μέση κατανάλωση παραμένει χαμηλή με 4,9 λτ/100 χλμ και οι εκπομπές CO2 μόλις 112 γρ/χλμ.

Ο κινητήρας απόδοσης 115 ίππων μπορεί να φτάσει μέγιστη ταχύτητα 182 χλμ/ώρα και επιτάχυνση από 0 έως 100 σε 9,8 δευτερόλεπτα με μηχανικό κιβώτιο και σε 10 δευτερόλεπτα με κιβώτιο DSG.

Ακριβώς όπως το 95 ίππων, το 1.0 TSI 115 ίππων με διπλό συμπλέκτη και 7τάχυτο DSG κιβώτιο εκπέμπει μόλις 114 γρ/χλμ CO2 και καταναλώνει μόνο 5 λίτρα ανά 100 χλμ.

Η χειροκίνητη έκδοση αντίστοιχα εκπέμπει 113-114 γρ/χλμ CO2 και η μέση κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 4,9 και 5 λίτρα ανά 100 χλμ. Η μέγιστη ροπή και των δύο εκδόσεων με 115 ίππους είναι 200 Nm μεταξύ 2.000 και 3.500 σ.α.λ., γεγονός που εξασφαλίζει στον κινητήρα ομαλή απόκριση στις χαμηλές στροφές.

Αργότερα, στην γκάμα των διαθέσιμων κινητήρων θα προστεθεί και ο τρίτος κινητήρας βενζίνης, ο νέος 4κύλινδρος 1.5 TSI EVO 150 ίππων με τεχνολογία απενεργοποίησης  κυλίνδρων, αποκλειστικά στην έκδοση FR, με 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων.

Όσον αφορά τις εκδόσεις πετρελαίου, ο κινητήρας 1.6 TDI θα διατίθεται με 95 ίππους (5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή 7τάχυτο κιβώτιο DSG) καθώς και με 115 ίππους (6τάχυτο κιβώτιο). Τέλος, μετά τα μέσα του 2018 θα λανσαριστεί ο κινητήρας 1.0 TSI 90 PS CNG, καθώς η Seat είναι ο πρώτος κατασκευαστής που λανσάρει κινητήρα που τροφοδοτείται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο στην κατηγορία των compact crossover.

Τέλος, οι τιμές ξεκινούν από τα 14.900 ευρώ για κινητήρες βενζίνης και τα 16.900 ευρώ για κινητήρες πετρελαίου.

 

 

Νίκος Τσάδαρης