Οδηγώντας το Seat Leon 1.5 TDI 115 ίππων

Οδηγώντας το Seat Leon 1.5 TDI 115 ίππων

Ο αέρας ανανέωσης έφτασε και στο εσωτερικό του ισπανικού αυτοκινήτου με την γερμανική τεχνολογία

Η Seat ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία γιατί τα τελευταία χρόνια αναπτύσσεται συνεχώς και αναβαθμίζει τη θέση της στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων. Η ισπανική μάρκα, που ανήκει στο χαρτοφυλάκιο του γκρουπ της VW, υλοποιεί ένα μεγάλο πρόγραμμα ενίσχυσης της γκάμας της με νέα μοντέλα. Μετά το SUV Ateca, λάνσαρε τη νέα γενιά του Ibiza, το ανανεωμένο Leon ενώ ακολουθεί το νέο SUV Arona καθώς και ένα μεγαλύτερο SUV που αναμένεται την επόμενη χρονιά.

Το Leon είναι ο εκπρόσωπος της Seat στη κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων. Όπως όλα τα μοντέλα της, έτσι και το Leon έχει σχεδιασθεί και εξελιχθεί σύμφωνα με τα υψηλά στάνταρ του γερμανικού γκρουπ. Οι σημαντικότερες παρεμβάσεις στο ανανεωμένο Seat Leon, εντοπίζονται στη διαμόρφωση του μπροστινού προβόλου, στη προσθήκη φωτών LED και στην ενίσχυση του συστήματος συνδεσιμότητας.

Η δοκιμή έγινε με το ανανεωμένο Seat Leon που φέρει τον αναβαθμισμένο κινητήρα ντίζελ 1.600 κ.εκ. TDI. Τώρα πλέον αυτό το μοτέρ αποδίδει 115 ίππους και αντικαθιστά την παλαιότερη μονάδα ισχύος 110 ίππων.

Όπως διαπιστώθηκε, το ισχυρότερο μοτέρ αποδίδει καλύτερα πάνω από τις 2.500 σ.α.λ. Χαμηλά, παρά την ύπαρξη της ροπής παρουσιάζει αδυναμίες. Η ροπή είναι σχετικά υψηλή, φθάνει τα 25,2 χλγμ. και αποδίδεται από τις 1.500 σ.α.λ. Παρά την αναβαθμισμένη ηχομόνωση και τις νέες ρυθμίσεις του κινητήρα, ο θόρυβος από την λειτουργία του μοτέρ, φθάνει στη καμπίνα. Δεν είναι ενοχλητικός αλλά αποτελεί ένα μειονέκτημα σε σχέση με τη ραφιναρισμένη λειτουργία των βενζινοκινητήρων.

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μηχανικό και περιλαμβάνει πέντε σχέσεις. Η λειτουργία του είναι καλή και η σημαντικότερη παρατήρηση αφορά την έλλειψη της έκτης σχέσης. Αν υπήρχε μια ακόμη μακριά σχέση, στο ταξίδι θα μειωνόταν σημαντικά ο θόρυβος από την λειτουργία του κινητήρα και θα ήταν λιγότερες οι απαιτήσεις σε καύσιμο.

Το ισπανικό αυτοκίνητο επιτυγχάνει καλές επιδόσεις. Οι ρέπριζ είναι ικανοποιητικές και το κατατάσσουν στο ανώτερο τμήμα της κατηγορίας του. Το τυπικό τεστ 0-100χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,7’’ και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 192 χλμ./ώρα.

Στη δοκιμή που έγινε στην Αττική, διαπιστώθηκε ότι είναι οικονομικό στη κατανάλωση καύσιμου. Η μέση κατανάλωση ήταν 5,2 λίτρα/100χλμ. Ο κατασκευαστής ανακοίνωσε ότι η μέση κατανάλωση είναι 3,8 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 105 γραμ./χλμ.

Ένα στοιχείο που πρέπει να λάβει υπόψη του ο υποψήφιος αγοραστής είναι πως τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα έχουν ως κύρια αποστολή τη χρήση εκτός του αστικού περιβάλλοντος. Και το Seat Leon παράγεται με αποδοτικούς βενζινοκινητήρες χαμηλού κυβισμού, οι οποίοι εξασφαλίζουν καλύτερα χαρακτηριστικά στην αστική και περιαστική χρήση και λιγότερους επικίνδυνους ρύπους.

Στα θετικά του Seat Leon περιλαμβάνεται και η καλή οδική συμπεριφορά. Η άποψη της ισπανικής μάρκας για την παροχή σπορ στοιχείων στην οδήγηση έχει περάσει και στο ανανεωμένο μικρομεσαίο αυτοκίνητο. Στέκεται καλά στο δρόμο, δεν παρουσιάζει μεγάλες κλίσεις και αξιοποιεί την υψηλή ακαμψία του γερμανικού πλαισίου MQB. Το τιμόνι έχει καλές ρυθμίσεις, παρέχει άμεση πληροφόρηση στον οδηγό και δεν παρουσιάζει κενά στη λειτουργία του. Συνολικά το ανανεωμένο Leon είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα της κατηγορίας του στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς.

Ο αέρας ανανέωσης έφτασε και στο εσωτερικό του ισπανικού αυτοκινήτου με την γερμανική τεχνολογία. Πλέον έχει αυξηθεί η ποσότητα των μαλακών πλαστικών και αναβαθμίστηκε η ποιότητα συναρμογής. Επίσης, ανάλογα με την έκδοση, παρέχονται και περισσότερες υπηρεσίες στον τομέα της συνδεσιμότητας.

Η μεταφορική του ικανότητα παραμένει σε καλό επίπεδο. Τέσσερις ενήλικοι θα ταξιδέψουν χωρίς να κάνουν σημαντικές υποχωρήσεις. Αν απουσίαζε το κεντρικό τούνελ, θα ήταν πιο ευχάριστη η διαμονή τους.

Η τιμή του Seat Leon 1.5 TDI 115 ίππων στην έκδοση Style καθορίστηκε στα 17.045 ευρώ. Οι σημαντικότερες παρατηρήσεις εστιάζονται στις αδυναμίες του μοτέρ να αποδώσει χαμηλά, στο επίπεδο θορύβου και στην έλλειψη έκτης σχέσης.