Οδηγούμε την Porsche 911 Carrera S 3.0 Turbo

Οδηγούμε την Porsche 911 Carrera S 3.0 Turbo

Τα διαμάντια λάμπουν παντοτινά

54 χρόνια (12-9-1963) πριν, η Porsche παρουσίασε στην Έκθεση της Φρανκφούρτης, το αρχέτυπο της θρυλικής 911 με τον κωδικό 901. Όμως ο αρχικός κωδικός (901) άλλαξε όταν η Peugeot, διαμαρτυρήθηκε έντονα στην Porsche με αντικείμενο το ότι, η δεύτερη δεν μπορούσε να χρησιμοποιεί τρεις αριθμούς ως κωδικούς αυτοκινήτων με το μεσαίο νούμερο να είναι το 0, καθώς αυτοί αποτελούσαν δικό της brand name.

Έτσι η γερμανική εταιρία (σήμερα ιδιοκτησίας VW) απλώς άλλαξε το 0 με το 1, και τον Μάρτιο του 1964, όπου το αυτοκίνητο άρχισε να διατίθεται στις αγορές, η Porsche 901, είχε μετονομαστεί σε Porsche 911.

Πενήντα τόσα χρόνια μετά, στην ίδια έκθεση, μια ακόμα έκδοση της 911 (με τον κωδικό 991) είναι το αυτοκίνητο της συγκεκριμένης δοκιμής μας που έγινε επί ελληνικού εδάφους και σε μια δύσκολη για αυτοκίνητα του είδους συγκυρία.

Το πρώτο πράγμα που διαπιστώνει κανείς βλέποντας το εντυπωσιακό σπορ αυτοκίνητο είναι το ότι παρά την σημαντική αύξηση των διαστάσεων, η αρχική σιλουέτα (αυτή του 1964 σε σχέδιο του Ferdinand Alexander Porsche που άρχισε να σχεδιάζεται μυστικά από το 1957) δεν έχει ουσιαστικά αλλάξει και αυτό κάνει την 911 της δοκιμής μας το πλέον διαχρονικό σπορ αυτοκίνητο όλων των εποχών.

Πλέον αυτού είναι γνωστό στους κύκλους των ειδικών το ότι η Carrera και μάλιστα η S είναι το καλύτερο 911 (με εξαίρεση το GT3 κατά τη γνώμη μας) που μπορεί να επιλέξει κανείς, ανεξαρτήτως χρονιάς παραγωγής.

Το συγκεκριμένο μοντέλο έχει ένα διακριτικό facelift σε σχέση με αυτό που παρουσιάστηκε πριν μερικά χρόνια, με νέα εμπρός φώτα LED και μεγαλύτερες αλλαγές στο πίσω μέρος, όπου ξεχωρίζουν οι μεγαλύτερες σε διάμετρο εξατμίσεις που έχουν έρθει πιο κοντά στο κέντρο του πίσω προφυλακτήρα.

Αναβαθμισμένη είναι και η καμπίνα στην οποία κυριαρχεί η σκούρα μπεζ δερμάτινη επένδυση και το μικρό σε διάμετρο τιμόνι (GT Sports) χωρίς τα συνηθισμένα πλέον μπουτόν εκτός από τον περιστροφικό διακόπτη επιλογής του set-up. Αναβαθμισμένη επίσης και η τεχνολογία με το νέο σύστημα infotainment που διαθέτει οθόνη αφής 7 ιντσών πάνω στην οποία μπορείς ακόμη και να γράψεις, με εφαρμογές Google Earth και Google Streetview, αλλά και σύνδεση Wi-Fi.

Όσον αφορά τους χώρους, είναι γνωστό το ότι καμιά 911 δεν είναι όχημα μεταφοράς …προσωπικού, οπότε τα δυο ακόμα και μεγαλόσωμα άτομα που μπορούν άνετα να βολευτούν στα πολυρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα είναι μια χαρά, αρκεί να υπάρχει η απαιτούμενη φυσική κατάσταση για το μπες βγες. Τα πίσω καθίσματα είναι για μικρά (πολύ μικρά) παιδιά, έως για το …θεαθήναι, ή καλύτερα για πρόσθετος χώρος αποσκευών μια και ο χώρος κάτω από το εμπρός καπό, επαρκεί για τα βασικά.

Όσο για το πίσω καπό, καλά θα κάνετε να μην περιμένετε ότι, κάτω από αυτό θα δείτε τον κινητήρα της Carrera S. Αυτόν τον βλέπουν μόνο οι τεχνικοί εάν και όχι συχνά πυκνά, αφού είναι γνωστό σε όλους πως η 911 είναι ένα ανθεκτικό, αξιόπιστο, υπεραυτοκίνητο, που μπορεί να χρησιμοποιείται κάθε ημέρα, αν βέβαια ο οδηγός της αντέχει τα καχύποπτα, επικριτικά έως υβριστικά βλέμματα που πλέον είναι ένα από τα δεδομένα της κρίσης για όσους κινούνται με ακριβά οχήματα.

Ο 6κύλινδρος επίπεδος κινητήρας λοιπόν, με κυβισμό 3 λίτρα και 2 τούρμπο αποδίδει 420 ίππους και 51 κιλά ροπής (από 1700-5000 στροφές), συνδυάζεται με ένα 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (PDK) και έχει να αντιμετωπίσει τα 1540 κιλά βάρους της κατασκευής.

Γυρίζοντας τον διακόπτη (πάντα στο αριστερό μέρος του ταμπλό), όποιος απρόσεκτος απέξω τρομάζει από τον βρυχηθμό των έξη κυλίνδρων που κάνουν με το καλημέρα γνωστή την δύναμη που μπορούν να αναπτύξουν, ειδικά όταν ανεβαίνει η πίεση στα τούρμπο.

Η πρώτη στο 7άρι κιβώτιο κλειδώνει άμεσα είτε από τα αυτιά εκατέρωθεν του τιμονιού, είτε από τον μοχλό όταν τον μετακινήσεις στο πλάϊ. Από εκεί και μετά πατώντας με δύναμη το γκάζι (το κόκκινο στο στροφόμετρο είναι στις 7500 στροφές) και εκμεταλλευόμενος την απαγόρευση ατέλειωτου σπιναρίσματος που επιβάλλει το launch control, μπορείς να φτάσεις από στάση στα πρώτα 100 χλμ. μέσα σε 3,9 δεύτερα και –όχι πολύ μετά- στη συνέχεια στην τελική ταχύτητα των 308 χλμ/ώρα που στο ταχύμετρο θα φαίνεται κάπου κοντά στα 320.

Αυτά όλα βέβαια είναι τα αναμενόμενα από ένα αυτοκίνητο με την φήμη και τις δυνατότητες μιας σύγχρονης 911. Θόρυβος, δύναμη, επιδόσεις. Όμως αυτή η Porsche μπορεί να γίνει καλύτερη (από οποιαδήποτε άλλη στο παρελθόν) στην καθημερινή, ήρεμη, αθόρυβη και άνετη χρήση.

Με την άφθονη ροπή και την ενεργή ανάρτηση PASM στη μαλακή ρύθμιση, με τα κλαπέτα των εξατμίσεων κλειστά και τον οδηγό σε «μουντ» καθημερινότητας, γίνεται ένα απολύτως every day car, καθώς η Porsche την εξοπλίζει –προαιρετικά- με υδραυλικό αυξομείωσης της απόστασης του ρύγχους από το έδαφος τέσσερις πόντους για τα σαμαράκια και τις ράμπες των χώρων στάθμευσης.

Βέβαια προηγουμένως είπαμε για επιλογέα προγραμμάτων κινητήρα και ναι. Υπάρχουν 4 από αυτά, ένα εκ των οποίων το βασικό, ένα σπορ, ένα σούπερ σπορ και ένα που το δημιουργεί ο οδηγός ανάλογα με τις προτιμήσεις του.

Τα προγράμματα αυτά έχουν άμεση σχέση με την λειτουργία του κινητήρα, της ανάρτησης, των συστημάτων ελέγχου πρόσφυσης, του θορύβου και φυσικά της κατανάλωσης καυσίμου.

Το σίγουρο είναι ότι ο οδηγός, προκειμένου να εκμεταλλευτεί όλες τις δυνατότητες αυτού του ξεχωριστού μοντέλου πρέπει να διαβάσει λεπτομερώς το manual που σε γενικές γραμμές έχει μια απάντηση για όλα τα ενδεχόμενα ερωτήματα.

Από την άλλη, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Carrera S είναι αυτοκίνητο με την κίνηση στους πίσω τροχούς, κάτι που σημαίνει ότι, σε συνδυασμό και με την μεγάλη ισχύ του κινητήρα δεν μπορεί ο οδηγός να στηρίζεται απόλυτα στα πλήρη και υπερσύγχρονα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης που διαθέτει. Αξίζει εδώ να σημειώσουμε το ότι, αν ο οδηγός βιαστεί να πατήσει το γκάζι στην είσοδο της στροφής, αντί για την υποστροφή που πιθανώς περιμένει, θα εισπράξει μια μεγαλοπρεπή υποστροφή και εκεί πλέον θα χρειάζεται την τύχη του …άδειου δρόμου για να μην οδηγηθεί σε παραπλήσιο φανοποιείο.

Βέβαια, δεν πρέπει να παραλείψουμε πως υπάρχουν και τα υπέροχα (έως απίστευτα αποτελεσματικά) φρένα, δηλαδή ο μηχανισμός πέδησης συνοδευόμενος από τεράστιους δίσκους (μόλις που χωρούν στις 20άρες ζάντες) και μεγάλες δαγκάνες, που από τα 100 χλμ/ώρα ακινητοποιεί το εντυπωσιακό όχημα σε κάτι 33 και κάτι μέτρα.

Στα μέτρα υποστήριξης του οδηγού συμπεριλαμβάνουμε τα πανίσχυρα φώτα, το γρήγορο ηλεκτρομηχανικό τιμόνι και η τέλεια θέση οδήγησης.

Επιπλέον, στον βασικό εξοπλισμό ανήκει επίσης το σύστημα PTV, δηλαδή το μηχανικό μπλοκέ που φρενάρει τον πίσω εσωτερικό τροχό για να προκαλέσει ένα φαινόμενο περιστροφής που θα βοηθήσει το αυτοκίνητο να σημαδέψει την κορυφή της στροφής. Στο αυτοκίνητο της δοκιμήςμας με PDK, το σύστημα είναι αναβαθμισμένο (PTV Plus) με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό και διαρκώς μεταβαλλόμενη κατανομή ροπής, ενώ διατίθενται επίσης επιπλέον ενεργές αντιστρεπτικές (PDCC), ενεργές βάσεις κινητήρα και προαιρετική τετραδιεύθυνση.

Όλα αυτά κάνουν το αυτοκίνητο να στρίβει σαν τρένο σε κλειστές ή ανοιχτές στροφές, αλλά και να μαζεύει χιλιόμετρα που δύσκολα καταλαβαίνει ο ανειδίκευτος. Αυτό είναι και ένας ενδεχόμενος κίνδυνος, στον οποίο θα εκτεθεί αργά ή γρήγορα ο οδηγός που νομίζει πως επειδή οδηγεί μια τελευταίας κοπής Carrera S, το αυτοκίνητο τα κάνει όλα μόνο του. Το αντίθετο.

Η 911 Carrera S, κάνει πιστά και άμεσα ότι ακριβώς την διατάξει ο οδηγός της, συμπεριφορά που σημαίνει ότι το σωστό ή το λάθος είναι αποκλειστική ευθύνη του χειριστή, που οφείλει να ξέρει τι «όπλο» έχει στα χέρια του.

Γιατί εδώ πράγματι έχουμε να κάνουμε με ένα διαχρονικό όπλο της αυτοκίνησης, που είναι διακαής πόθος εκατομμυρίων οδηγών στα σχεδόν 60 χρόνια ιστορίας της και ποιος ξέρει για πόσο ακόμα θα εξακολουθήσει να συγκινεί, όποιον έχει πάρει «μυρωδιά» της ευχαρίστησης που μπορεί να προσφέρει ένα …μεταφορικό μέσον σαν και αυτό.

Ένα όχημα, που ξεχωρίζει, ικανοποιεί, προκαλεί και κοστίζει τόσο στην τιμή κτήσης που ξεκινά από τις περίπου 160.000 ευρώ, όσο και στο κόστος καυσίμου καθώς, όσο και αν συγκρατηθήκαμε δεν καταφέραμε να κρατήσουμε την μέση κατανάλωση κάτω από τα 13 λίτρα/100 χιλιόμετρα.

Υπέρ
Διαχρονικότητα
Ποιότητα
Τεχνολογία
Επιδόσεις
Φρένα
Every day car
Πολυτέλεια

Κατά
Θέσεις για μικροαντικείμενα
Κατανάλωση
Προκαλεί

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισµός 2.981 cc
Κινητήρας: 6κύλινδρος σε διάταξη μπόξερ/24βάλβιδος 2.981 κ.εκ., 2 ΕΕΚ σε κάθε σειρά κυλίνδρων, διπλός μεταβλητός χρονισμός, μεταβλητό βύθισμα βαλβίδων εισαγωγής VarioCam Plus, Άμεσος ψεκασµός, δύο τούρµπο
Ισχύς: 420 ίπποι/ 6.500 σαλ
Ροπή: 51 χγρμ/1.500 – 5.000 σαλ
0-100 χλμ/ώρα: 3,9”
Φρένα: 100-0 χλμ σε 33,2 μ.
Τελική ταχύτητα: 308 χλμ/ώρα
Εκπομπές CO2: 174 γρ/χλμ
Μετάδοση/κιβώτιο: Στους πίσω τροχούς, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό PTV Plus/ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
Ανάρτηση: Εµπρός, Γόνατα McPherson ενισχυμένα με διαμήκεις βραχίονες, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, ενεργή αντιστρεπτική / Πίσω, Πολλαπλοί σύνδεσμοι, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, ενεργή αντιστρεπτική
Φρένα: Εµπρός αεριζόµενοι δίσκοι 350 x 34 χλστ, με 6πίστονες δαγκάνες / Πίσω αεριζόμενοι δίσκοι 330 x 28 χλστ με 4πίστονες δαγκάνες
Διαστάσεις: 4.499 x 1.808 x 1.302 χλστ
Μεταξόνιο: 2.450 χλστ
Ελαστικά: 245/35 R20 εμπρός, 305/30 R20 πίσω
Βάρος: 1.540 κιλά