To ιταλικό design πέθανε

Αυτοί οι Ιταλοί το έχουν με το design. Όταν σχεδιάζουν κάτι, είτε ρούχο, τσάντα, παπούτσια, έπιπλο, καφετιέρα, ψυγείο και ό,τι άλλο, αυτό έχει στυλ και θέλεις να το αγοράσεις. Ακόμη και αν η τιμή του είναι τσιμπημένη, ακόμη και αν δεν είναι πλήρως λειτουργικό...

Με τα αυτοκίνητα όμως τι γίνεται; Συνεχίζουν να το «έχουν»;
Ok, στην Ιταλία υπάρχουν εκατοντάδες σχεδιαστικοί οίκοι-σχολές που ασχολούνται με το car design, όμως τα πράγματα για τους τρεις διασημότερους (Pininfarina, Bertone και Giugiaro) δεν είναι και τα καλύτερα.
Πιο συγκεκριμένα, ο Bertone χρεοκόπησε το 2014, ο Italdesign Giugiaro ανήκει από το 2010 στην Audi, ενώ ο Pininfarina -ακούγεται- πως μέχρι το τέλος του μήνα θα έχει στα χέρια του την επίσημη πρόταση εξαγοράς του από την ινδική Mahindra.
Ναι, ναι, αυτήν την Mahindra που μπορεί να είναι μία από τις μεγαλύτερες κατασκευάστριες pick-up στον κόσμο, που όμως τα μοντέλα της αντικειμενικά...δεν βλέπονται.

Θα συνεχίσουν, λοιπόν, τα ιταλικά αυτοκίνητα να σε σαγηνεύουν με την εμφάνισή τους; Τι θα γίνει με την Alfa Romeo, την Ferrari, ή τη Lamborghini που έχει ήδη περάσει στα χέρια των Γερμανών, ή ακόμη και με «πιο εξωτικούς» οίκους όπως ο Pagani;

Η Lamborghini έχει αγοραστεί από τους Γερμανούς της Audi και έχει κρατήσει έως ένα βαθμό χαρακτήρα, όμως ένα από τα τελευταία δημιουργήματά της, η Veneno, κυκλοφορεί σε λίστες με τα ασχημότερα αυτοκίνητα του πλανήτη.
¶σε που πολλά από τα χειριστήρια μοντέλων της Lamborghini τα βλέπεις και στα Audi. Sorry, αλλά σε αυτά τα λεφτά, δεν το επιτρέπω...

Η Ferrari, από την άλλη, έχει το δικό της κέντρο στο Maranello, όμως είναι και η μόνη που έχει τόσο στενή σχέση με τον Pininfarina. Ferrari specialized, θα μπορούσε να είναι η φράση που χαρακτηρίζει τον ιταλικό οίκο Pininfarina. Για το λόγο αυτό είναι και η πιο επίφοβη, σε περίπτωση που οι σχεδιαστές του Pininfarina «αλλοιωθούν» σχεδιαστικά.

Και τέλος, oι πιο γήινες Alfa Romeo και Fiat. Η Alfa Romeo διατηρεί το δικό της Κέντρο Σχεδίασης, όμως έχουμε καιρό να δούμε κάτι «ξεσηκωτικό». Οι Giulietta και MiTo όταν παρουσιάστηκαν έκαναν αισθητή την παρουσία τους, τώρα όμως είναι ώρα να δούμε κάτι νέο... Η Fiat, από την άλλη, έχει το 500ράκι, ενώ πρόσφατα πρόσθεσε στη γκάμα της και το 500X.

Εσείς λοιπόν τι λέτε; Θα συνεχίσουν τα ιταλικά μοντέλα να σας ξεσηκώνουν με την σχεδίασή τους ή πιστεύετε πως η εξαγορά ιταλικών οίκων από τρίτους θα επηρεάσει το σχεδιαστικό τους χαρακτήρα;

Πηγή: autotriti.gr